דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הכבוד לרועי הגיבור 

מאת    [ 20/05/2009 ]

מילים במאמר: 1271   [ נצפה 2967 פעמים ]

כך כתבה הגננת נעמי להוריו של הילד רועי בן הארבע הלומד בגן רגיל לגילאי 4-6 (טרום חובה וחובה). שוחחתי עם הורים אלה שסיפרו לי על "מחברת קשר" המיועדת להעברת מידע יומי, כל יום מקבלים ההורים "משהו" כתוב מהגננת המדהימה, בו היא מספרת על רועי, הסיכום עם הילד (בן 4 כאמור) היה שכל הכתוב ייקרא על ידי האימא בקול רם בפני רועי.
חלפו כחודשים מתחילת השנה- "מחברת הקשר" מועברת על ידי רועי מדי יום להוריו- בדבקות בעקשנות, בנחרצות בציפייה בשמחה ובאהבה.
נדהמתי והתרגשתי לקרוא הכתוב, מצאתי גננת המיישמת כל תפיסת עולמו הפדגוגית. במשך שנים רבות שימשתי כמפקח במשרד החינוך, בשנים האחרונות הנני מרצה באקדמיה בקורסים להכשרת מנהלים בנושאי- מנהיגות. אני חייב לציין כי הישגי המחוז עליו הייתי ממונה- הגיע להישגים הטובים בארץ בזכות הפיכתם- של מפקחים, מנהלים, מורות וגננות למנהיגים.
נעמי הגננת מנהיגה אמיתית המשתמשת במיטב הרעיונות והכלים המתודיים המנהיגותיים ובכך- מצליחה להעפיל מעלה מעלה ולהתגבר על כל הבעיות החינוכיות גם עם תלמידים הנחשבים "כבעייתיים".
כן, היו לילד קשיים בהסתגלותו לגן ולגננת, שנה קודם לכן, התחלפה הגננת, הופיעה נעמי דמות כשרונית- חכמה ובעלת אמביציה לנצח, להצליח אל מול עולם מרתק של מנהיגות בחינוך.
כתבתי לא אחת, אך הדגשתי בהרצאותיי הרבות בפני הגננות על ההצלחה התלויה בגן הילדים. הדגשתי כי בגילי הצעיר רוכש הילד הרגלים, מיומנויות ותפיסת עולם המהווים בסיס- תשתית לעיצוב דמותו של הילד בעתידו. בספרות המחקרית מודגש כי עד גיל 5 80% מהילדים "יצירתיים" , האחוז הולך ופוחת ל- 20% עד גיל 7, ויורד מ- גיל 7 ל 2% .
היינו הגננת והמורה בגיל הצעיר מאפשרות עדיין לילד ליצור, לפרוח, לטפח נקודת החוזק שבו, לזקוף קומתו להאמין ביכולת שלו, להעצים את הדימוי העצמי והביטחון העצמי.
היצירתיות מהווה מתכון חשוב ביותר- להעפלת הכישורים האישיים בהם ניחן כל ילד.
הלימודים הסטנדרטים, הנוקשים, "האחידים"- בדרך הלימוד, באופי, בצורה, בזמן, ובדידקטיקה זהה לכולם. הפוך מהנאמר על ידי החכם מכל אדם- "חנוך לנער ע"פ דרכו", גורמים לצניחה נוראית של היצירתיות מ- 80% ל- 2% מהאוכלוסייה.
אין לי ספק שהגננת נעמי בהתנהגותה ובדרכה הפדגוגית המעולה תחדיר בילדים תכונות יצירתיות שאיתם הם יוכלו לנוע קדימה- כל חייהם.
המחברת הקשר היומי- מדהימה בכתיבתה היצירתית של נעמי, היא מדגישה רק, ואך ורק את נקודות האור בהם ניחן רועי, הערותיה על התנהגותו- הלוקה לעיתים, נכתבות רק ברוח חיובית.
לרועי שמיעה מוסיקלית מעולה, וקולו ערב, כבר בתחילת הדרך ציינה נעמי כי רועי הקשיב וביצע "כל" משימות הבוקר. "היה חזן מצטיין" דרך המוסיקה בו הוא ניחן- "החזנות" השכילה נעמי
לזקוף קומתו, שהוא רועי מצליחן, טוב, איכותי.


בכתיבתה ציינה עוד... "היה חבר טוב והשתלב נהדר עם החברים במרכזים השונים", הגננת מבינה היטב כי המשפיעים החזקים ביותר על הילדים הם החברים. נהדר לילדים להגיע לבית הספר או לגן הילדים אם יש להם חברים, חיי חברה מעולים- הם הסיבה הטובה ביותר להגיע לבית הספר ולגן. ילד מרגיש מאושר, שמח ובעל בטחון עצמי אם יש לו חברים. אז נעמי המנהיגה- בהערות- הארות, כותבת הרבה על שילובו החברתי. ודאי שיש חשיבות לפיתוחו האינטלקטואלי של כל ילד, גיבוש הייחודיות של כל אחד מהווה מוקד חשוב בחינוך, אך חובה עלינו לחבר כל ייחוד לחברה, לקהילה. ייחודיות מתוך אחדות. עוד מציינת- נעמי, "הוא יודע לתת חום ואהבה לסביבה והיה לנו נעים מאוד בחברתו".
אנחנו מציינות, נעמי ומירב עוזרתה הנאמנה בגן... "אנחנו מאחלות לרועי המון הצלחה וכיף בגן", נעמי לא רק אוהבת את ילדי הגן אלא גם את הצוות החינוכי והעובד עימה.
"באהבה רבה רבה" מסיימת היא מכתבה להורים, להורים של רועי המקריאים לו כאמור כל מילה נכתבת, מנהיג האוהב מונהגיו מהווה דוגמא למנהיג חיובי ואיכותי.
ביום אחר... "רועי התחיל את הבוקר ברגל ימין, שיחק לבדו ועם החברים והיה לכולנו נעים מאוד"... "לאחר מאמצים רבים וכנים הוא הצליח לשבת ולהתרכז, רועי לומד הכללים בגן ולכולנו סבלנות ורוגע... במשך היום רועי שיחק מקסים עם החברים, הוא יודע להשתלב במשחק בצורה בוגרת וללא מריבות, יישר כוחו לרועי".
הכל... הכל ברוח חיובית איתנה וחביבה.
האם מידי פעם מודה לגננת על כתיבתה, מעריכה ומוקירה מאוד המאמצים החינוכיים, האיכותיים ומספרת לגננת כי "רועי שמח ומאושר ללכת לגן".
להורים אלה היה קשה מאוד לשכנע את רועי ללכת לגן אך שנה קודם לכן.
ביום נוסף: "רועי ישב הבוקר ושיחק עם חלקים קטנטנים, למרות הקושי הוא השתדל מאוד והצליח לנצח אותי בתחרות, הוא מילא לוח שלם. חשוב לעבוד גם בבית על המוטוריקה העדינה ואחיזת "הפינצטה". איזה הערות בונות חביבות ועקרוניות... "האימון על מנת שיהיה לו קל בכתיבה וציור".
"עדיין יש עבודה רבה, אך יש לנו סבלנות"...
"במהלך היום רועי משתלב יפה, עובר מפעילות לפעילות, ומצליח להתרכז בפעילות אחת במשך זמן ממושך. הקשר עם חבריו נהדר, אנו מעריכות את שמחת החיים שלו, הוא מדביק את כולנו בשמחה, כשהשמחה יוצאת מהגבולות הוא מצליח בד"כ לעצור, החברים הבוגרים עוזרים לו ונותנים לו דוגמא נהדרת לעיצוב ההתנהגות" .
כדיי לפתח יותר ויותר את הטמון בכל ילד יש לאתר התחומים בהם הוא חזק, ואותם לחזק יותר ויותר.
ציינתי כבר בהתחלה את כישוריו המוסיקליים, והנה הגננת כותבת: "הבוקר ישבתי עם רועי במשחק של שילוב מוטוריקה עדינה, ונראה שהתחום המתמטי אצל רועי מפותח. הוא יודע לאמוד כמויות, להחסיר, להוסיף... נהנתי לשחק איתו"...
"רועי ידע להמתין בסבלנות עד שהרצפה תתייבש ורק אז נכנס"...
"אני מקווה שאתם קוראים לרועי את דפי הקשר, זה חשוב לעיצוב ההתנהגות".



יום נוסף: "רועי עבד היום ביצירה, הוא גזר תמונות בצורה מדויקת מאוד התפעלתי מיכולת הגזירה שלו... העבודה היתה נקייה ומסודרת, יישר כוח לרועי".
ועוד יום..."רועי שיחק עם חלקים קטנטנים ועשה מהם מסגרת מהממת, אפה חלות והשקיע המון זמן וסבלנות... כל הכבוד לרועי".
וכן... "רועי ישב והקשיב במשך כל המפגש... בלי להתעסק בדברים נוספים"...
ו... "רועי שיחק הבוקר במשחק של בוגרים, הבין יפה את כללי המשחק, רואים שרועי ילד חכם, המשחק דורש הרבה סבלנות ומחשבה... שיחק מקסים, כל הכבוד לרועי"...
"ישב והקשיב במפגש של מיכל- הגננת המשלימה, כל הכבוד לרועי שמתנהג למופת גם כשיש צוות אחר בגן".
"היה חזן מקסים והיווה דוגמא לכולם... עשה עבודה מתוכננת למופת"...
"החברים מאוד אוהבים את רועי, רועי מקשיב ושומע לכולנו, כל הכבוד לרועי המתוק"....
(הערה: "אני עדיין עורכת תצפיות ואבחונים כדי לדעת כיצד לעזור בתחום הקשב והריכוז וגם בתחום המוטורי והריגשי"...).
"גם כשקשה לו הוא יושב בשקט ומשתדל... לא קם, ויצר הדבקה יפה מאוד... יישר כוח גדול לרועי על המאמצים".
"רועי מתנהג מקסים... התנהג היום למופת בשיחה של הרב...
הרב אמר שהוא מאוד אוהב את רועי... משתלב יפה עם חברים... יודע היטב להביע את דעתו במילים, הוא מסביר מה הוא מרגיש ולא משתמש כלל במכות... כל הכבוד לרועי המתוק"...
- "היום ביום ההולדת של נוה, הוא שר, רקד ושימח את נוה, רועי מכין המון הפתעות לראש השנה".
- "רועי התפלל היום בכוונה והתנהג יפה במפגשים".
- "הוא לומד מקסים... השקיע זמן רב וסבלנות רבה"...
"שנה טובה ומתוקה לרועי".
- "לחברים כיף לשחק עם רועי כי הוא ילד שמח... יש לו בדיחות"...
ושוב- "היה חזן למופת, ממש דוגמא אישית".
- "הוא עזר לשליח הציבור אמר לו כל מילות התפילה"
- "יש לכם ילד ממש גיבור"....
"אתמול לרועי היה קצת קשה, אך יש לכם ילד גיבור, הוא משתדל ומתאמץ לשבת, להקשיב ולהתרכז".
"היה לו קצת קשה לשמור על הידיים, הרגליים והפה... אבל ראינו איך הוא מתגבר ומתאמץ ולא מוותר לעצמו, הוא מחא כפיים בשקט שאף אחד לא ישמע".
- "הוא הצליח להקשיב ולהתפלל בכוונה גדולה למרות הקושי... כי הוא התגבר על היצר וזו גבורה גדולה ואמיתית"...
- "בזכות הגבורה שלו זיכה אותו ד' לתקוע בשופר תקיעה גדולה וארוכה מאוד מאוד".
"כל הכבוד לגיבור שלנו"!!!!
- "הוא התקשר לנוה סרוסי לאחל לו רפואה שלמה ודיבר יפה עם אמא שלו... שבת שלום לרועי המתוק".


- "הוא עובד בסבלנות רבה וביסודיות... כל הכבוד לרועי הגיבור"...
ועוד...ועוד...ועוד...
אין ספק שמחברת קשר יומית זו- מהווה נדבך חשוב ביותר בחינוך ובעיצוב הילד בהלכותיו ובהליכותיו. הגננת נעמי המבינה עמלה החינוכי החשוב מפגינה עוצמה מנהיגותית בהשפעתה החיובית והמצוינת על הילד ועל הוריו.
אם כל גננת תבין כי היא נושאת על גבה "האחריות" להצלחתו של כל תלמיד בדרך של עידוד, חוויות, בקרה, כבוד, נימוס, חן, אופטימיות, שתיפויות, זקיפות קומה, חיי חברה, פיתו נקודת החוזק, יצירתיות ומילים טובות כל הזמן...
הרי שתוצאות החינוך ירקיעו שחקים.
ראויה נעמי לכל הכבוד והיקר!!!

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב